Бачити людину
в процесі її становлення –
це одне коріння, яке живить потяг
до педагогічної праці

Василь Сухомлинський

Формула сучасної якісної загальної середньої освіти— це виявлення й постійне відстеження рівня розвитку природних обдарувань дитини через застосування освітніх технологій, індивідуалізацію навчально-виховного процесу до створення механізмів досягнення учнем високих результатів. Тому профільне навчання в закладі є вимогою часу, адже це один з найважливіших компонентів модернізації загальної середньої освіти.

Місія ТНВК №15 полягає у створенні максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного і морально-естетичного та фізичного розвитку дитини, забезпеченні індивідуальних освітніх потреб учнів при виборі майбутньої професії, реалізації світогляду, особистої життєвої позиції, життєвого успіху в динамічному світі, якісній підготовці з профільних загальноосвітніх дисциплін, системній профорієнтаційній роботі, формуванні мотивації до вступу в Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України і подальшій роботі в системі охорони здоров’я, вихованні ліцейних принципів та університетського корпоративного мислення.

Діяльність нашого закладу спрямована на підвищення ефективності навчально-виховного процесу з одночасним урахуванням особистісної вартості навчання та повним розкриттям творчого потенціалу кожного учня. Цьому сприяє застосування досягнень науки, використання інноваційних технологій навчання, комп’ютеризація навчально-виховного процесу.

Пріоритетами закладу є можливість вивчення спецкурсів медичного спрямування, латинської мови, англійської мови (медичної термінології), використання сучасного програмного забезпечення для навчання в комп’ютерних класах, можливості долучитися до життя одного з найбільш авторитетних вузів України.

В основі формування успішного випускника лежить Концепція розвитку школи-медичного ліцею, яка зорієнтована на особистість, демократичність, конкурентоспроможність.

На нашу думку, сучасний випускник школи — це людина освічена, що самостійно здобуває знання, усвідомлює різноманітність життєвих цінностей (свобода, співпраця, повага до іншої особи тощо), здійснює вибір, вміє жити та працювати в колективі.

Сучасний випускник здатний планувати своє життя відповідно до цілей і приймати рішення. Тому його слід розглядати в контексті формування ключових компетентностей як сукупність дій та вмінь.

Завдання педагогічного колективу— дати можливість випускнику, використовуючи власний досвід, вирішувати проблеми і самостійно займатися власною освітою.

Сучасний випускник повинен вміти самостійно добувати інформацію, навчатися працювати з документами та класифікувати їх, працювати з різними базами даних.

При використанні сучасних освітніх технологій слід звернути увагу на використання випускником можливостей критично мислити, мати власну позицію та формувати власну думку, оцінювати соціальні звички, пов’язані зі здоров’ям, споживанням, оточуючим середовищем.

У контексті сьогоднішніх реалій життя основна увага при формуванні активної життєвої позиції випускників ТНВК №15 приділена вмінню учнів приймати рішення, домовлятися, улагоджувати суперечки та конфлікти, нести відповідальність, знаходити нестандартні рішення, доводити гнучкість реагування на зміни в житті та бути стійким перед труднощами.

Основні програми, які реалізує ТНВК №15:

· базова освітня програма,

· програма профільної освіти.

Поступово вводяться:

· у 2-4-х класах міні-курси медичного спрямування («Абетка харчування»; основи екології, «Моя щаслива планета»);

· у 5-7-х класах курси за вибором («Аптека природи»);

· у 8-9-х класах поглиблене вивчення біології; курс «Освіта для стійкого розвитку» та факультативи медичного спрямування («Основи медичних знань», «Екологія людини», «Основи науково-дослідної роботи», «Методи наукових досліджень», «Еволюція систем органів»).

Профільне навчання у 10-11-х класах відбувається за природничо-математичним напрямом. Профіль навчання визначають з урахуванням інтересів школярів та їх батьків, перспектив здобуття подальшої освіти й життєвих планів учнівської молоді. Навчальний профіль визначають як добором предметів, так і їх змістом.

У ТНВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-медичний ліцей №15» створені засади для успішної реалізації профільного навчання:

• наявність високоякісної системи відбору учнів на основі вільного вибору профілю навчання дітьми (крім бажаючих учнів, що навчаються в допрофільних 9 класах нашого закладу, влітку за результатами тестів з біології, хімії, диктанту з української мови проводиться набір учнів до 10-го (ліцейного) класу (біолого-хімічного профілю);

• високий рівень мотивації до навчання в учнів;

• урахування потреб учнів при складанні навчального плану;

• готовність педагогічного колективу до здійснення профільної освіти: високий рівень володіння навчальним матеріалом і методикою викладання предмета, розуміння кожним учителем необхідності впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес, здатність до безперервного самовдосконалення та професійного розвитку;

• постійна робота, спрямована на формування позитивного іміджу закладу.

Робота ТНВК № 15 спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість навчально-виховного процесу, змісту освіти, форм і методів навчання і виховання, системи контролю й оцінювання, управлінських рішень, взаємовідповідальності всіх учасників навчально-виховного процесу. Основний акцент у роботі спрямований на впровадження екологічних надбань та досліджень у навчально-виховний процес, пропаганду активного здорового способу життя, методи збереження здоров’я, співпрацю з Тернопільським державним медичним університетом імені І.Я.Горбачевського.

На базі медичного університету викладачі проводять факультативні заняття для учнів 10-го класу з таких предметів:

Ø «Хімія з основами фармакології»,

Ø «Латинська мова»,

Ø «Фізіологія людини і тварин».

Для 11-го класу:

Ø «Латинська мова»,

Ø «Медична інформатика».

Ліцеїсти захищають науково-дослідницькі роботи на базі медичного університету, проводяться спільні заходи зі студентами.

Заняття з учнями школи-медичного ліцею проводяться з використанням мультимедійної техніки і сучасних програмних продуктів.

Забезпечується робота учнів і вчителів у мережі Інтернет як у нашому закладі, так і на базі Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського з доступом до сайтів університету за наступними розділами інформації:

Ø навчальні програми;

Ø методичні розробки;

Ø розклади занять;

Ø електронний каталог;

Ø електронна бібліотека (тільки дозволені для розміщення джерела інформації);

Ø навчальні лазерні компакт-диски;

Ø навчальні відеофільми;

Ø навчальні таблиці;

Ø сторінки вчителів;

Ø сторінки учнів.

Web-cторінки, творчі блоги вчителів вводяться з метою розміщення на них інформації для учнів.

Найрезультативнішою формою навчально-виховної діяльності є проектна діяльність педагогів та учнів. Завдяки обраному навчальним закладом природничо-математичному напряму учні ТНВК №15 стають активними учасниками інноваційних конкурсів, форумів, наукових конференцій, де належним чином презентують свої дослідницькі роботи, експериментують, доводять актуальність і практичність своїх наукових робіт у сучасній освіті. Так учні закладу є учасниками і переможцями Всеукраїнського біологічного форуму учнівської та студентської молоді «Дотик природи», Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проектів еколого-натуралістичного напряму, національного туру Міжнародного конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище».

Сьогодні у суспільстві цінується вміння раціонально планувати свою діяльність, нестандартно мислити, генерувати творчі ідеї для отримання принципово нового рішення. Інакше кажучи, майбутньому фахівцю необхідне володіння методами творчого пошуку і наукових досліджень. На сучасному етапі розвитку суспільства виникла необхідність звернення до особистості дитини, вивчення індивідуального розвитку, створення умов для саморозкриття й самореалізації.Робота педагогічного колективу школи-ліцею і викладацького складу ТДМУ ім. І.Я. Горбачевського сприяє вирішенню старшокласниками проблеми професійного самовизначення.

Солтис Т.С., директор ТНВК №15

Мацьковська Г.П., заступник директора

Кiлькiсть переглядiв: 1068

Фотогалерея

Демонстраційний сайт загальноосвітньої школи

вулиця, номер будинку,
поштовий індекс, область, місто,
країна

Дата останньої зміни 08 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!